FROM THE BLOG

Chokodrømme om go’e nødder

En virkelig historie fra det søde erhvervsliv
I en større dansk ejendomsservicevirksomhed havde man gennem længere tid forkælet kontorpersonalet ved at fylde en stor kurv med små choklader hver eftermiddag.

På et ledelsesmøde spurgte en af sektions-direktørerne for nylig, om det kunne være en ide at udskifte chokoladetraditionen med frisk frugt og nødder?

Hertil svarede den administrerende direktør, at det ikke havde nogen betydning, om det var chokolade eller frugt & nødder – kalorieindholdet var jo det samme.

To fodfejl i én sætning
Hos Sukkersheriffen møder vi dagligt mennesker med et sundhedsfokus, der udelukkende handler om kalorier.

Værst er det selvfølgelig, når det er ledelsen med interesse og ansvar for medarbejdernes ve og vel, der er så galt afmarcheret.

Det er rigtigt, at kalorieindholdet i chokolade og nødder næsten er lige stort, men indholdet af vigtige næringsstoffer og god energi er et hjørne af sundhedstemaet, som man hurtigt glemmer i farten på vej til det gode arbejdsliv.

Sund eftermiddagsmad til alle
Overalt, hvor vi kommer, anbefaler vi frisk frugt som mellemmåltider, hvis den suppleres af gulerødder eller en form for fuldkornsbrød. Nødder kan på samme måde som grøntsager og fuldkornprodukter stabilisere blodsukkeret, men den daglige mængde bør ikke overstige 30 gram – svarende til en lille håndfuld.