FROM THE BLOG

“Jamen hov, det smager jo godt …”

Historien om den hjernedødego’e dressing
Hos Sukkersheriffen prøver vi altid at omsætte vores livsstilsrådgivning til kundens personlige erfaringer. Det betyder ganske enkelt, at vi gør, hvad vi kan for at sørge for, at deltagerne i vores projekter OPLEVER, at det virker.

Kald det aha-oplevelser
Vi dukker eksempelvis gerne mere eller mindre uanmeldt op på værkstedet eller byggepladsen en eftermiddag, hvor blodsukkeret er kritisk, med en lille portion lækker råkost og en grovbolle. Missionen går ud på at ramme de sultne mænd med en god grøntsagsoplevelse, de ellers aldrig ville have fået. Deres første tanke er måske, at det ser lige lovlig sundt ud, men allerede ved første mundfuld oplever de, at dressing ganske rigtigt kan få grøntsager til at smage som et stykke af himlen.

Opskriften følger med
Ved siden af rødbede-æble-råkosten ligger en lille folder, men opskriften på benævnte og fire andre slags råkost, som det kun tager et øjeblik at lave. Og budskabet om, hvad sovs og dressing – kombinationen af sødt, surt, salt og bittert – gør for grøntsagerne, er ikke til at tage fejl af.

Vi har fået masseproduceret en køleskabsmagnet med dressing-opskriften, så den altid er lige ved hånden i køkkenet derhjemme. Udtrykket “hjernego'” opstod for nylig i en lukket Facebook-gruppe for medarbejderne hos en bilforhandler, hvor de hurtigt højlydt komplimenterede Sukkersheriffen for dressingen, der holder, hvad den lover.