FROM THE BLOG

Sundhedsfaglig stolthed er vores varemærke

Forestil dig,
en kunde, der har inviteret en erfaren bygningskonstruktør hjem for at drøfte sine planer om at slå køkken og stue sammen og få et stort åbent køkken-alrum.

Samtalen forløbet sådan her:
Kunden: “Jeg har taget kontakt til dig, fordi jeg synes, det er en flot og spændende løsning, du har lavet inde hos min nabo. Hvilke muligheder ser du her hos mig”?
Bygningskonstruktøren (BK): “Jeg ser både muligheder og begrænsninger”.
Kunden: “Uh, det lyder spændende. Fortæl fortæl”.
BK: “Væggen mellem køkken og stue er bærende, så derfor er vi nødt til at lave nogle grundige statistiske beregninger for at finde frem til den rette armeringsståldrager, som vi skal have sat op”.
Kunden: “Nej – der tager du vist fejl. Væggen er ikke bærende. Og vi skal ikke have nogen stor grim ståldrager ind i vores fine hus – det er fuldstændigt udelukket”.
BK: “Jeg kan se på tegningerne, at væggen er bærende”.
Kunden: “Ja, men jeg fortæller dig, at det ikke er så vigtigt at være så grundige – det bliver jo meget dyrere og overstiger mit budget”.
BK: “Jeg vil meget nødigt involveres i et byggeprojekt, der i bedste fald er spild af penge og i værste fald ender med en ulykke”.
Kunden: Nå, men så vil jeg sige tak for i dag. Jeg har et par stykker mere, jeg skal tale med om projektet. Jeg vender tilbage, hvis ikke jeg finder en, der kan løse opgaven uden at sætte hele huset på den anden ende”.
BK: “I al respekt – min uddannelse og erfaring forbyder mig at levere noget, jeg ikke kan stå inde for.”
Kunden: “Jeg er sikker på, du er dygtig – men jeg ved, hvad jeg vil have. Farvel og tak for besøget”.

Prolog:
Kunder, der interesserer sig for deres medarbejderes sundhed og trivsel, betragter vi som kloge og fornuftige. Det betyder dog ikke, at vi går på kompromis med det, vi står for.

Som anfører på Sukkersheriffens hold står jeg fast på, at vi altid leverer i overensstemmelse med det, vi ved virker – også selv om resultaterne ikke umiddelbart er synlige for det blotte øje. En del af udbyttet med et samarbejde med os, skal man lytte sig til. Arbejdsglæde. Sammenhold. Kollegial opbakning og hensynsfuldhed. Gensidig respekt for forskellighed. Opmærksomhed på hvordan man indbyrdes påvirker hinandens sundhed på en arbejdsplads. Grin. Jokes. Nye boller på samtalesuppen.

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *