[section_dd][column_dd span=’12’][text_dd]”Vi er nået rigtig langt med sundheden her hos os i ATP, men der er ingen tvivl om, at vi stadig har en stor sukker- og blodsukkerudfordring med slik- og kagespiseriet i arbejdstiden. Sodavandsproblematikken fik vi løst på en – synes jeg – lidt fiks måde. Vi gennemførte en medarbejderundersøgelse af forbruget og fik svar tilbage, der bar tydelig præg af underrapportering. Med dokumentation for at ingen medarbejdere var særlig interesserede i sodavand, kunne vi lukke for hanerne og spare knapt kr. 700.000 om året. De penge er lige siden investeret i medarbejdernes sundhed – som nu dette projekt med The Sweet Company i spidsen.
Personlig faldt jeg for Vibeke Lunds smittende livsglade, ikke-fanatiske og ureligiøse tilgang til sundhed. Sammen fandt vi frem til en skræddersyet ”pakke”, der gav god mening for ATP i forhold til de tiltag, vi allerede har indført.
The Sweet Company leverede en flot startpakke blandt andet indeholdende en fin artikel til vores netavis. Den skabte opmærksomhed, nysgerrighed og interesse blandt medarbejderne, der efterfølgende dukkede op til kick-off mødet for at opleve Vibekes underholdende foredrag.
I tiden op til kick-off brugte vi desuden The Sweet Companys egne plakater og bordreklamer i kantinen til at lave PR for projektet. Vi tog også imod tilbuddet om at købe The Sweet Companys appetitvækkende mellemmåltidskoncept med menuforslag til sunde mellemmåltider i 21dage.
På anbefaling fra Vibeke bakkede kantinen på den måde yderligere op omkring konkurrencen ved at stille mellemmåltider frem på frokostbuffet’en, som medarbejderne kunne tage med og spise i løbet af eftermiddagen. Den indbyggede trivselsundersøgelse har afsløret, at 21 dage uden sukker i arbejdstiden har haft en betydelig positiv effekt på deltagernes energiniveau, sukkerbevidsthed og sundhed – også efter arbejde. Tilbagemeldingerne er klare: For nogle har det været springbrættet til at bryde en dårlig vane på jobbet. For andre har velværefølelsen af at spise sunde mellemmåltider om eftermiddagen været en aha-oplevelse, der tilmed har givet bonus på badevægten.
The Sweet Company og Zukkerfri Zone konkurrencen har helt sikkert været en katalysator og en isbryder i den svære snak om kagekulturen i mange afdelinger. Nu må tiden vise, om en gentagelse i fremtiden skal fremme forståelsen.
På baggrund af mine gode erfaringer, kan jeg varmt anbefale et spændende samarbejde med The Sweet Company alias Vibeke Lund”.[/text_dd][/column_dd][/section_dd]